ISPANAKLI BÖREK



Böreğim hem de el açması zannedilen böreğim.
Oğlum normalde ıspanak yemeğini asla yemez 11 yaşında bu yaşına kadar da yediremedim ama önüne ıspanaklı börek koyun işte o zaman nefes almadan yer.O yüzden ıspanakla çeşitli oyunlar oynayarak kendisine yediriyorum.İşte bu börekte bunlardan birisi.Daha önce herkesin bildiği standart ıspanaklı börek yapıyordum.Ama bu börek çok farklı.Başlarda gözümde büyüttüm yapmayı beceremeyeceğimi düşündüm ama şimdi çok kısa bir sürede böreğim hazır.

Malzemelerim 
1 kg ıspanak 
4 yufka
250 gr tulum loru veya çökelek
tuz,karabiber,pul biber 
1 paket krema 
2 kaşık tereyağ 
1 yumurta sarısı 

Ispanakları ayıkladıktan sonra bir güzel hiç kum kalmayana kadar yıkıyoruz.Yıkadığımız ıspanakların fazla suyunu sıkarak çıkartıyoruz,eğer salata kurutucunuz varsa ondan da geçirebilirsiniz.İçine 1 paket kremayı,tuzunu,biberini ve peynirleri koyduktan sonra güzelce karıştırıyoruz.
Yufkaları ortadan ikiye kesiyoruz.Düz olan kısmına ıspanağı koyduktan sonra sararak gül haline getiriyoruz.Yağladığımız tepsiye resimde gördüğümüz gibi koyuyoruz.Eritip soğuttuğumuz tereyağının içine yumurtayı koyup çırpıyoruz.Bir fırça yardımıyla bu karışımı hazırladığımız yufkanın her yerine iyice sürüyoruz.200 derece fırında üstü çıtır çıtır olana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun,

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe