ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR ÇANAĞI

Enginarın cennetinde İzmir’de yaşıyorum. Türkiye’nin her yerine buradan enginar gönderiliyor. Hatta her sene Nisan ayında Urla’da enginar festivali bile yapılıyor.Zaten bana kalsa enginarı her öğün yerim.Hiç şikayetim olmaz .
Enginara gelince inanılmaz şifa kaynağı . İçinde bulunan sinarin maddesi, karaciğerin, safra kesesinin, böbreklerin ve bağırsak sisteminin düzenli çalışmasına yardım eder, yiyeceklerin sindirimini kolaylaştırır. Mide ve bağırsakları dezenfekte edici özelliği sayesinde ishale de iyi gelir. Böbreklerin çalışmasını düzenleyerek vücuttaki zararlı sıvıların dışarı atılmasını kolaylaştırır, böbrekteki kumların dökülmesine yardım eder.
Kalp kaslarını güçlendirerek kalbin daha rahat çalışmasını sağladığı, kolestrolü ve trigliseridi düşürdüğü ve damar sertliğine iyi geldiği saptanmıştır.
Saymakla bitmiyor. Var da var yani.

Şimdi vereceğim tarif bir çoğumuzun satın aldığı ayıklanmış enginar çanakları ile yapılıyor. Çok pratik. Hemen malzemelerimize geçiyorum.




Malzemelerimiz
4 adet enginar çanağı
2 orta boy patates
2 havuç
4 adet taze soğan
½ demet dereotu
1 limon
Zeytinyağ
Tuz

Patateslerimizi soymakla işe başlıyoruz, küp şeklinde doğruyoruz.Aynı şekilde havuçlarımızı da küp şeklinde doğruyoruz. Dereotunu incecik kıyıyoruz. Taze soğanların sadece yeşil olan yerlerinin zayıf olan en uçlarını atıp doğruyoruz.
Bu arada bir dipnot olarak paylaşmak istiyorum.Bana neden zeytinyağ ve tuz ölçüsünü vermediğim soruldu.Şoyle ki çünkü herkesin damak tadı farklı .Aramızda tansiyonu olan veya kalp rahatsızlığı v.s.olan kişiler olabilir.O yüzden siz nasıl arzu ederseniz o kadar koyunuz.
Devam edelim.
Tenceremizin içine zeytinyağımızı koyuyoruz.Enginar çanaklarımız haricinde tüm malzemeleri ekliyoruz.Yağ ısınıncaya kadar çok hafif karıştırarak kavuruyoruz. İçindeki malzemelerin renk ve kokuları bu şekilde ortaya çıkıyor.
Malzemelerin en üstüne enginar çanaklarımızı ters olarak kapatıyoruz.
Aynı yaprak sarmasında olduğu gibi üzerine bir tane tabak kapatıyoruz.

Tabak seviyesine kadar su koyup 40 dakika üzerini hiç açmadan pişiriyoruz.
Piştikten sonra biraz dinlendiriyoruz. Daha sonra bir servis tabağına önce çanakları koyuyoruz bir kaşık yardımı ile pişen karışımı çanakların içine yerleştiriyoruz. Biraz da suyundan ekliyoruz.
Sonuç mu ?

Afiyet, şeker bol sağlık olsun…



Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe