FIRINDA MANTAR



Bazen canım hiç bir şey yemek istemiyor. Buzdolabının kapısını açıp resmen içini seyrediyorum ne yiyebilirim diye. Geçenlerde marketten yarım kilo mantar almıştım. Görünce aklıma düştü hemen kalkıştım.Çok da çabuk pişiyor. 

İşte malzemelerimiz

1/2 kg mantar
1,5 su bardağı kaşar peyniri rendesi 
Üzerine koymak için tereyağ
1 fincan zeytinyağ
Tuz 
Karabiber

Ben mantarları yıkamıyorum. Onun yerine nemli bir bezle siliyorum. Uçlarını da kendim bir kez daha kesiyorum.
Mantarların saplarını eğer kısa ile ikiye bölün, Mantarın kendisi de büyükse dörde bölmeniz yeterli gelecektir.
Derin bir kasenin içine zeytinyağını,tuzu ve karabiberi koyuyoruz.Hatta acı seviyorsanız azıcık pul biber de atabilirsiniz. Mantarları da içine koyup bir güzel harmanlıyoruz.
Benim tek kişilik ufak güveç takımım var. Ben onun içinde yapmayı tercih ediyorum.Ama sizde yoksa sıcağa dayanıklı fırın kabına koyabilirsiniz.
Mantarları pişirme kabına alıp üzerine rendelediğimiz kaşar peynirini koyuyoruz.Parça parça tereyağını da üstüne koyup doğru fırına...

Fırına koyarken direkt tel ızgarasının üzerine koymuyorum.Fırın tepsisin içine bir parmak su koyup o şekilde fırına veriyorum. Böylelikle her yeri daha homojen şekilde pişmiş oluyor.
180 derece önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişiriyorum.

Hiç yorum yok:

FACEBOOK SAYFAM

Bumerang - Yazarkafe